Opinie naszych kursantów

" Każdemu mogę śmiało polecić naukę jazdy w tej szkole! Pełen profesjonalizm instruktorów (Grzegorza i Roberta), zaangażowanie i cenne wskazówki przyczyniły się do zdania egzaminu motocyklowego za pierwszym razem zarówno przeze mnie jak i przez mojego Męża. Z serca dziękujemy i tak trzymać Panowie!:) "
Magda Stronczak

MotoOES

ul . Kościuszki 54
Kraków 30-114

Tel  +48 12 422 02 66

Ćwiczenia

Odsłony: 1376

Zgodnie z obietnicą rozpoczynamy cykl artykułów z ćwiczeniami dla motocyklistów. W sam raz aby przygotować się na następny sezon. Ćwiczenia są bardzo proste, nie wymagają żadnego sprzętu i prawie każdy jest w stanie zrobić je samemu. Można je robić jako serie ćwiczeń porannych lub wieczornych lub po prostu w chwili przerwy w pracy lub szkole.

UWAGA WAŻNE!!!

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń należy skonsultować się z lekarzem. Każde ćwiczenie dostosuj do swoich możliwości, wykonaj tyle powtórzeń, ile dasz radę. Nie rób nic na siłę.

 

Jedną z częstych kontuzji motocyklistów jest zespół cieśni nadgarstka. Jego rozwojowi sprzyja przeciążenie ręki wykonywaniem powtarzających się czynności, czyli np długotrwałe trzymanie manetki i jazda ze stałą prędkością.

Jego rozwojowi sprzyja przeciążenie ręki wykonywaniem powtarzających się czynności

Dlatego dziś prezentujemy pierwsze dwa ćwiczenia na nadgarstki. Są to ćwiczenia rozciągające i wzmacniające mięśnie zginaczy i prostowników nadgarstka. Nie ma znaczenia, czy te ćwiczenia wykonujemy stojąc czy siedząc, ważne, aby robić to powoli,  płynnie, w pełnym zakresie ruchomości w stawie.

Ćwiczenia można wykonywać  2 x dziennie w 3 seriach po 15-20 powtórzeń (w zależności od możliwości  ćwiczącego).

Ćwiczenia nadgarstków zapobiegają ograniczeniu ruchomości w stawach, przeciążeniom stawów, poprawiają sprawność manualną rąk (ważne przy sprawnym operowaniu hamulcem, sprzęgłem i manetką, zwłaszcza na dłuższych trasach), pozwalają utrzymać w dobrej kondycji mięśnie dłoni.

Ćwiczenia te można wykonywać zarówno poza sezonem, abym utrzymać mięśnie kończyn górnych w dobrej formie, jak i przed jazdą, jako rozgrzewkę.

 

Ćwiczenie 1 - Zgięcia grzbietowe (góra) i dłoniowe (dół)

motooes ćwiczeniaWyciągnij przed siebie rękę i wyprostuj palce, następnie powoli i płynnie zginaj nadgarstek kierując palce raz w górę a raz w dół.

motooes cw 1 2motooes ćwiczeniaĆwiczenie 2 - Odchylenia odłokciowe i dopromieniowe (na boki)

motooes ćwiczeniaStań prosto. Opuść ręce swobodnie wzdłuż ciała. Zegnij nadgarstek kierująć dłoń na zewnątrz. Następnie w takie pozycji skieruj palce w przód a następnie w tył.

motooes ćwiczenaimotooes cw 2 6Uwaga! Zwróć uwagę, aby zginać rękę w nadgarstku a nie obracać w łokciu!

Uwaga! Jeżeli to zadanie jest dla Ciebie zbyt trudne, wybierz wersję łatwiejszą (poniżej).

motooes cw 2 1Stań prosto. Opuść ręce swobodnie wzdłuż ciała. NIE ZGINAJ nadgarstka. Następnie w takie pozycji skieuj palce w przód a następnie w tył pracując samym nadgarstkiem.

motooes cw 2 2motooes ćwiczeniaUwaga! Nie rób nic na siłę. Ćwiczenia wykonuj tylko na tyle na ile pozwala ruchomość Twoich stawów.

 

Tyle na dziś. Kolejne ćwiczenia na nadgarstki i mięśnie dłoni już w następny poniedziałek. Już dziś zapraszamy.


Ćwiczenia przygotowała:

monikaMonika Komenda

Terapeuta zajęciowy na oddziale rehabilitacji neurologicznej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Ludwika Rydygiera w Krakowie Zajmuje się usprawnianiem manualnym i poznawczym pacjentów z uszkodzeniami kręgosłupa, niedowładami i zaburzeniami funkcji poznawczych po udarach.
Wykładowca studium medycznego, prowadzi zajęcia z anatomii, fizjologii, rehabilitacji oraz terapii zajęciowej.

Copyright © 2019, MotoOES. All Rights Reserved.

Na naszej stronie używamy plików cookie w celu dostarczenia najlepszych treści oraz ułatwienia kontaktu z naszymi klientami. Korzystając z naszego serwisu wyrażasz zgodę na ich używanie.
Ok Odrzuć