Opinie naszych kursantów

" Naprawdę polecam! Super instruktorzy, bardzo pomocni, wszystko bez problemu wytłumaczą i odpowiedzą na najtrudniejsze pytania! "
Bartosz Banaś

MotoOES

ul . Kościuszki 54
Kraków 30-114

Tel  +48 12 422 02 66

Ćwiczenia

Odsłony: 659

Prezentujemy Wam drugą część przygotowanych specjalnie dla Was ćwiczeń. Dzisiaj kontynuujemy pracę nad sprawnością naszych nadgarstków.

Ćwiczenia nadgarstków zapobiegają ograniczeniu ruchomości w stawach, przeciążeniom stawów, poprawiają sprawność manualną rąk (ważne przy sprawnym operowaniu hamulcem, sprzęgłem i manetką, zwłaszcza na dłuższych trasach), pozwalają utrzymać w dobrej kondycji mięśnie dłoni.

Ćwiczenia te można wykonywać zarówno poza sezonem, abym utrzymać mięśnie kończyn górnych w dobrej formie, jak i przed jazdą, jako rozgrzewkę.

Dzielcie się ze znajomymi :)

Część pierwszą znajdziecie tutaj: Ćwiczenia dla motocyklisty, które możesz wykonać w domu - cz. 1

 

UWAGA WAŻNE!!!

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń należy skonsultować się z lekarzem. Każde ćwiczenie dostosuj do swoich możliwości, wykonaj tyle powtórzeń, ile dasz radę. Nie rób nic na siłę.

Ćwiczenia można wykonywać  2 x dziennie w 3 seriach po 15-20 powtórzeń (w zależności od możliwości  ćwiczącego).


 

Ćwiczenie 3 - Krążenia nadgarstkami w lewo i prawo

Ćwiczenie to, ma te same zalety i wpływa na te same mięśnie, co ćwiczenia 1 i 2, jednak jest bardziej skoncentrowane na zwiększeniu ruchomości w nadgarstkach i poprawie mobilności stawów.

Stań prosto lub usiądź tak aby ręce swobodnie zwisały. Siedząc, dbaj o plecy. Wyprostuj się. Zaciśnij dłonie w pięści, jednak siła w tym ćwiczeniu nie będzie Ci potrzebna. Zacznij wykonywać okrężne ruchy pięściami w jedną i w drugą stronę. Staraj się wykonywać ten ruch powoli i dokładnie w pełnym zakresie ruchomości nadgarstka.

Uwaga! Zwróć uwagę, aby pracować nadgarstkiem podczas gdy łokieć pozostaje nieruchomy.

Uwaga! Nie rób nic na siłę. Ćwiczenia wykonuj tylko na tyle na ile pozwala ruchomość Twoich stawów.

 

Ćwiczenie 4 - Zaciśnięcie dłoni w pięść i maksymalne otworzenie z rozszerzeniem palców

Ćwiczenie to dotyczy grup mięśni dłoni. Wpływa na polepszenie sprawności manualnej w obrębie dłoni, wzmacniają mięśnie palców, a poza sezonem pozwalają na utrzymanie ich w dobrej kondycji. Jest to szczególnie ważne dla sprawnego posługiwania się dźwignią hamulca i sprzęgła oraz manetką, zwłaszcza na dłuższych trasach.

Pozostań w pozycji z ćwiczenia 3. Ściśnij pięść, tym razem użyj całej siły jaką posiadasz. Przytrzymaj tak ok 3-4 sekund.

motooes cw 4 1

 

Następnie otwórz dłoń i rozszerz palce, również najsilniej jak potrafisz. Postaraj się utrzymać dłoń w tej pozycji na ok 3-4 sekundy.

motooes cw 4 2

 

 

Tyle na dziś. Kolejne ćwiczenia na nadgarstki i mięśnie dłoni już w następny poniedziałek. Już dziś zapraszamy.


Ćwiczenia przygotowała:

monikaMonika Komenda

Terapeuta zajęciowy na oddziale rehabilitacji neurologicznej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Ludwika Rydygiera w Krakowie Zajmuje się usprawnianiem manualnym i poznawczym pacjentów z uszkodzeniami kręgosłupa, niedowładami i zaburzeniami funkcji poznawczych po udarach.
Wykładowca studium medycznego, prowadzi zajęcia z anatomii, fizjologii, rehabilitacji oraz terapii zajęciowej.

Copyright © 2019, MotoOES. All Rights Reserved.

Na naszej stronie używamy plików cookie w celu dostarczenia najlepszych treści oraz ułatwienia kontaktu z naszymi klientami. Korzystając z naszego serwisu wyrażasz zgodę na ich używanie.
Ok Odrzuć