Opinie naszych kursantów

" Naprawdę polecam! Super instruktorzy, bardzo pomocni, wszystko bez problemu wytłumaczą i odpowiedzą na najtrudniejsze pytania! "
Bartosz Banaś

MotoOES

ul . Kościuszki 54
Kraków 30-114

Tel  +48 12 422 02 66

Ćwiczenia

Odsłony: 657

Prezentujemy Wam trzecią część przygotowanych specjalnie dla Was ćwiczeń. Dzisiaj nadal kontynuujemy pracę nad sprawnością naszych nadgarstków, ale obiecujemy, że to już ostatnie ćwiczenia na te kończyny.

Ćwiczenia nadgarstków zapobiegają ograniczeniu ruchomości w stawach, przeciążeniom stawów, poprawiają sprawność manualną rąk (ważne przy sprawnym operowaniu hamulcem, sprzęgłem i manetką, zwłaszcza na dłuższych trasach), pozwalają utrzymać w dobrej kondycji mięśnie dłoni.

Ćwiczenia te można wykonywać zarówno poza sezonem, abym utrzymać mięśnie kończyn górnych w dobrej formie, jak i przed jazdą, jako rozgrzewkę.

Dzielcie się ze znajomymi :)

Wcześniejsze części:

Ćwiczenia - cz. 1

Ćwiczenia - cz. 2

 

UWAGA WAŻNE!!!

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń należy skonsultować się z lekarzem. Każde ćwiczenie dostosuj do swoich możliwości, wykonaj tyle powtórzeń, ile dasz radę. Nie rób nic na siłę.

Ćwiczenia można wykonywać  2 x dziennie w 3 seriach po 15-20 powtórzeń (w zależności od możliwości  ćwiczącego).


Dzisiejsze dwa ćwiczenia są bardzo zbliżone pod względem celu i partii mięśni do ćwiczeń poprzednich dlatego aby nie przedłużać skupimy się od razu na opisie prawidłowego wykonania ćwiczeń.

 

Ćwiczenie 5 - Rozszerzanie i łączenie palców

Ćwiczenie to jest prawie identyczne z ćwiczeniem nr 4, tym razem jednak nie ściskaj dłoni w pięść. Cała reszta pozostaje bez zmian.

Usiądź lub stań w pozycji z ćwiczenia 3 i 4. Na wyprostowanej dłoni, zwisającej swobodnie wzdłuż ciała, ściśnij palce razem, użyj całej siły jaką posiadasz. Przytrzymaj tak ok 3-4 sekund.

motooes cw 5 1

 

Następnie otwórz dłoń i rozszerz palce, również najsilniej jak potrafisz. Postaraj się utrzymać dłoń w tej pozycji na ok 3-4 sekundy.

motooes cw 4 2

 

Ćwiczenie 6 - Krążenia nadgarstkami przy splecionych w "koszyk" dłoniach, w lewo i prawo

Ćwiczenie znane chyba wszystkim.

Stań lub usiądź prosto. Dbaj o plecy. Zapleć dłonie ze sobą w koszyczek na wysokości klatki piersiowej.

motooes cw 6 1

Zacznij wykonywać okrężne ruchy w jedną i w drugą stronę. Staraj się wykonywać ten ruch powoli i dokładnie w pełnym zakresie ruchomości nadgarstków.

motooes cw 6 2

Uwaga! Nie rób nic na siłę. Ćwiczenia wykonuj tylko na tyle na ile pozwala ruchomość Twoich stawów.

 

Tyle na dziś. Tym zestawem kończymy ćwiczenie dłoni i nadgarstków. Za tydzień rozpoczniemy ćwiczenie innych partii ciała. Już dziś zapraszamy.

Aha, jeszcze jedno. Mamy nadzieję że logicznym Wam się wydaje że wszystkie ćwiczenia wykonujemy symetrycznie, czyli ćwicząc obie ręce :) Jeśli nie było to logiczne to teraz wyjaśniamy: wszytkie ćwiczenia wykonujemy symetrycznie, czyli obiema rękami. :)


Ćwiczenia przygotowała:

monikaMonika Komenda

Terapeuta zajęciowy na oddziale rehabilitacji neurologicznej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Ludwika Rydygiera w Krakowie Zajmuje się usprawnianiem manualnym i poznawczym pacjentów z uszkodzeniami kręgosłupa, niedowładami i zaburzeniami funkcji poznawczych po udarach.
Wykładowca studium medycznego, prowadzi zajęcia z anatomii, fizjologii, rehabilitacji oraz terapii zajęciowej.

Copyright © 2019, MotoOES. All Rights Reserved.

Na naszej stronie używamy plików cookie w celu dostarczenia najlepszych treści oraz ułatwienia kontaktu z naszymi klientami. Korzystając z naszego serwisu wyrażasz zgodę na ich używanie.
Ok Odrzuć