Opinie naszych kursantów

" Każdemu mogę śmiało polecić naukę jazdy w tej szkole! Pełen profesjonalizm instruktorów (Grzegorza i Roberta), zaangażowanie i cenne wskazówki przyczyniły się do zdania egzaminu motocyklowego za pierwszym razem zarówno przeze mnie jak i przez mojego Męża. Z serca dziękujemy i tak trzymać Panowie!:) "
Magda Stronczak

MotoOES

ul . Kościuszki 54
Kraków 30-114

Tel  +48 12 422 02 66

Ćwiczenia

Odsłony: 937

To już piąty tydzień podczas którego prezentujemy Wam ćwiczenia, mające Wam pomóc przygotować się do sezonu. Dzisiaj zaczynamy serię ćwiczeń ogólnousprawniających.

UWAGA WAŻNE!!!

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń należy skonsultować się z lekarzem. Każde ćwiczenie dostosuj do swoich możliwości, wykonaj tyle powtórzeń, ile dasz radę. Nie rób nic na siłę.

Ćwiczenia można wykonywać  2 x dziennie w 3 seriach po 15-20 powtórzeń (w zależności od możliwości  ćwiczącego).

 

Ćwiczenie 8 - Krążenia ramion

Tutaj chyba nie potrzeba dodatkowych wyjaśnień. Wydaje nam się, że każdy wie jak wykonuje się krążenia ramionami. Jednak nie każdy wie dlaczego należy je wykonywać. Krążenia ramion do przodu i do tyłu mają na celu rozgrzanie stawów ramiennych przed wykonywaniem dalszych ćwiczeń. Rozgrzewka jest konieczna, aby zapobiec ewentualnym kontuzjom.

 

Ćwiczenie 9 - Wzmacnianie mięśni kończyn gónych

Jest to ćwiczenie izometryczne mające na celu wzmocnienie mięśni kończyn górnych (przedramienia i ramienia) oraz obręczy barkowej przy równoczesnym napięciu mięśni przykręgosłupowych i okolicy łopatek. Pomoże ono motocyklistom utrzymać prawidłową postawę ciała podczas jazdy (nie obciążającą kręgosłupa) oraz zapobiegnie bólom przeciążeniowym kończyn górnych podczas dłuższej jazdy na motocyklu.

Stań przodem do ściany, oprzyj wyprostowane dłonie o ścianę i wciskaj je w ścianę. Postaraj się utrzymać przez kilka sekund napięcie, a następnie rozluźnij mięśnie.

motooes cw 9 1

Ćwiczenie 10

Kolejne ćwiczenie to ćwiczenie ogólnokondycyjne, działające na wiele grup mięśniowych organizmu człowieka. W trakcie wykonywania tego ćwiczenia trzeba zwrócić szczególną uwagę na zachowanie odpowiedniej pozycji kręgosłupa (napiętymi mięśniami brzucha należy utrzymać kręgosłup w linii prostej). Ćwiczenie to wpływa na wzmocnienie siły mięśniowej kończyn górnych i obręczy barkowej, pozwala na utrzymanie tych grup mięśni w dobrej kondycji i zwiększa ich wytrzymałość na wysiłek fizyczny. Poprzez „wciągnięcie pępka do kręgosłupa” wzmacniają się również mięśnie brzucha i mięśnie przykręgosłupowe, co również pozwala na utrzymanie prawidłowej postawy ciała podczas jazdy, zapobiegającej przeciążeniom w obrębie kręgosłupa.

Do tego ćwiczenia potrzebny Wam będzie kawałek podłogi i coś na czym będziecie mogli ćwiczyć bez odczuwania bólu. Karimata, mata do ćwiczeń czy gruby koc (Uwaga, zwróćcie uwagę aby się nie przesuwał w trakcie ćwiczeń)

Przyjmij pozycję tak jak do wykonywania popularnych pompek. Podeprzyj się na dłoniach i palcach stóp. Następnie zejdź do podporu na przedramionach. Kolejno prawe i lewe. Teraz w tej samej kolejności wróć do pozycji wyjściowej. Prawda, że proste?

motooes cw 10 1

motooes cw 10 2

motooes cw 10 3

 

Uwaga! Nie rób nic na siłę. Ćwiczenia wykonuj tylko na tyle na ile pozwala Twoja kondycja, stan zdrowia oraz ogólny stopnień wyćwiczenia.

 

Tyle na dziś. Za tydzień kontynuujemy ćwiczenia ogólnousprawniające. Już dziś zapraszamy.



Ćwiczenia przygotowała:

monikaMonika Komenda

Terapeuta zajęciowy na oddziale rehabilitacji neurologicznej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Ludwika Rydygiera w Krakowie Zajmuje się usprawnianiem manualnym i poznawczym pacjentów z uszkodzeniami kręgosłupa, niedowładami i zaburzeniami funkcji poznawczych po udarach.
Wykładowca studium medycznego, prowadzi zajęcia z anatomii, fizjologii, rehabilitacji oraz terapii zajęciowej.

Copyright © 2019, MotoOES. All Rights Reserved.

Na naszej stronie używamy plików cookie w celu dostarczenia najlepszych treści oraz ułatwienia kontaktu z naszymi klientami. Korzystając z naszego serwisu wyrażasz zgodę na ich używanie.
Ok Odrzuć