Opinie naszych kursantów

" Za profesjonalne podejście do kursanta. Dobrze przygotowują zarówno do zadań egzaminacyjnych, jak i do ogólnego obycia się z motocyklem. Polecam :) "
Izabela Kisielewska

MotoOES

ul . Kościuszki 54
Kraków 30-114

Tel  +48 12 422 02 66

Ćwiczenia

Odsłony: 924

Ale ten czas szybko umyka. Dziś już szósty raz zapraszamy Was do wspólnych zajęć, prezentując kolejny zestaw dwóch ćwiczeń. Dzisiaj kontynuujemy serię ćwiczeń, które zaproponwoaliśmy Wam w zeszłym tygodniu. Są to ćwiczenia ogólnokondycyjne, działające na wiele grup mięśniowych organizmu człowieka. W trakcie wykonywania tych ćwiczeń trzeba zwrócić szczególną uwagę na zachowanie odpowiedniej pozycji kręgosłupa (napiętymi mięśniami brzucha należy utrzymać kręgosłup w linii prostej). Ćwiczenia te wpływają na wzmocnienie siły mięśniowej kończyn górnych i obręczy barkowej, pozwalają na utrzymanie tych grup mięśni w dobrej kondycji i zwiększają ich wytrzymałość na wysiłek fizyczny. Poprzez „wciągnięcie pępka do kręgosłupa” wzmacniają się również mięśnie brzucha i mięśnie przykręgosłupowe, co również pozwala na utrzymanie prawidłowej postawy ciała podczas jazdy, zapobiegającej przeciążeniom w obrębie kręgosłupa.

Do tych ćwiczeń potrzebny Wam będzie kawałek podłogi i coś na czym będziecie mogli ćwiczyć bez odczuwania bólu. Karimata, mata do ćwiczeń czy gruby koc (Uwaga, zwróćcie uwagę aby się nie przesuwał w trakcie ćwiczeń)

UWAGA WAŻNE!!!

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń należy skonsultować się z lekarzem. Każde ćwiczenie dostosuj do swoich możliwości, wykonaj tyle powtórzeń, ile dasz radę. Nie rób nic na siłę.

Ćwiczenia można wykonywać  2 x dziennie w 3 seriach po 15-20 powtórzeń (w zależności od możliwości  ćwiczącego).

 

Ćwiczenie 11

Zajmij pozycję jak do pompek. Unieś prawą nogę do góry i wróć do pozycji wyjściowej, następnie unieś lewą nogę do góry i ponownie wróć do pozycji wyjściowej. Pamiętaj, aby nogi opuszczać delikatnie i nie uderzać nimi w podłogę.

motooes cw 11 1

motooes cw 11 2

motooes cw 12 2

Ćwiczenie 12

Tym razem przyjmij pozycję jak do "deski". Czyli oprzyj się na przedramionach. Teraz przyciągnij lewe kolano do brzucha i wyprostuj nogę, następnie przyciągnij prawe kolano do brzucha i znowu wyprostuj nogę

motooes cw 12 1motooes cw 12 2Uwaga! Aby ćwiczenia w podporze były skuteczne pamiętaj o utrzymaniu odpowiedniej pozycji – dłonie znajdują się dokładnie pod barkami, łokcie na zewnątrz lekko ugięte, napnij maksymalnie mięśnie brzucha (pępek trzeba wbić w kręgosłup). Pozycja ta zapobiega uszkodzeniu kręgosłupa podczas ćwiczeń.

Uwaga! Nie rób nic na siłę. Ćwiczenia wykonuj tylko na tyle na ile pozwala Twoja kondycja, stan zdrowia oraz ogólny stopnień wyćwiczenia.

 

Tyle na dziś. Za tydzień kontynuujemy ćwiczenia ogólnousprawniające. Już dziś zapraszamy.



Ćwiczenia przygotowała:

monikaMonika Komenda

Terapeuta zajęciowy na oddziale rehabilitacji neurologicznej Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Ludwika Rydygiera w Krakowie Zajmuje się usprawnianiem manualnym i poznawczym pacjentów z uszkodzeniami kręgosłupa, niedowładami i zaburzeniami funkcji poznawczych po udarach.
Wykładowca studium medycznego, prowadzi zajęcia z anatomii, fizjologii, rehabilitacji oraz terapii zajęciowej.

Copyright © 2019, MotoOES. All Rights Reserved.

Na naszej stronie używamy plików cookie w celu dostarczenia najlepszych treści oraz ułatwienia kontaktu z naszymi klientami. Korzystając z naszego serwisu wyrażasz zgodę na ich używanie.
Ok Odrzuć